2. maj 2013

Interview med Sebastian Lind!

For en uge siden lavede vi et interview med musikeren Sebastian Lind, da han var forbi Mulernes Legatskole og give intim kantine koncert (her)
Her har vi nogle billeder og det lidt lange interview - læs med!


 Hvornår og hvordan kom du ind i musikbranchen?
- Da jeg flyttede til København fik jeg private undervisningstimer i elektronisk musik. En kendte min manager (fremtidige manager), som sendte nogle demoer til forskellige, også blev jeg kontaktet af VUF empire, mit pladeselskab, de ville gerne arbejde med det og sådan kom jeg ind, og derefter har min manager ordnet det videre.

Var det touren med Mads Langer i 2009/10, som gav dig større muligheder?
- Det gjorde det helt klart. Det gav mig en fanbase som var i forskellige byer og som ikke kun var mine venner.  Det kom ud i landet og var ikke kun en lille lukket cirkel. Det var en kæmpe hjælp! I tyskland betaler man for at være support, når det gælder store navne. Så jeg var meget glad for at prøve det af der og opleve et publikum, som ikke havde noget forhold til min musik. For hvis de buhede af en, så skulle man måske lige finde på noget andet, så heldigvis gik det meget okay.

Hvordan har du det når du optræder?

- Jamen, jeg er altid ved at dø inden jeg skal optræde. Men når jeg så endelig spiller, så er det fantastisk! Det er underligt, fordi der er alle de mennesker som man ikke ved, hvem er, der står og hujer og synger med. Jeg har altid svært ved at sove lige efter, fordi jeg altid er sådan oppe at køre. Jeg tror også, at jeg er blevet skadet af det, pga. adrenalinen og lykkeligheds boozet man får,  - det er svært at finde andre steder!

Hvad gav dig inspiration til titlen’’Messed up happy kid?’’
- Nu har jeg  haft nogle sjove udspil, hvor min første plade er meget kompakt og poppet. Hvor ”I Will Follow” derimod er mere indelukket og ikke specielt mainstream. Hvor ”Messed Up Happy Kid” viser pointen med alt det jeg laver, og udtrykker gennem musikken, fordi jeg er ikke altid ked af det og tænker: ’’Arg, hvad er der med mig?’’ Feks. nu er jeg lidt ærgerlig over, at jeg ikke kan tage band med, fordi jeg kun kan vise min song-writer side. Der er tidspunkter, hvor jeg er ked af det og laver disse sange som ’’Unseen’’, som er melankolske. Også er der andre gange, hvor jeg tænker: ’’Fuck it, nu laver jeg bare et cover af Suit and Tie’’ som er noget helt andet. Det var egentlig det som er hele pointen med den nye plade, hvor den starter stille ud og går i ”Fake”, også i flere sange med mere beat, som den første plade.

Har du gode råd eller et motto til livet?
- Mit motto er i hvert fald, eller jeg kan ikke finde ud af om det er dybt urealistisk, men det er, at man kan alt! også selvom det ikke er rigtigt, så synes jeg, at det er et fantastisk motto. Størstedelen af gangene, hvis man virkelig kunne tænke sig noget, så skal man gøre det. Hvis det ikke sker, er det fordi man ikke gør det selv, - det er min teori. Jeg ved ikke, hvor jeg har fået det fra, men jeg har bare altid tænkt, at man kan alt.
Jeg er kommet ind i en periode, hvor jeg er meget kliché, det kommer til udtryk i ”Fake” og ”Choose Love”,  hvor jeg er blevet mere samfundskritisk, hvor jeg snigende prøver at komme ind uden at være sådan: ’’Nu skal I huske, at være glade for jer selv’’ (sagde hr. Lind med en forvrænget sjov stemme). Jeg postede engang en Dove reklame med beauty sketches. Jeg prøver at komme væk fra de billeder og alt det overfladiske, som den vestlige verden er præget af. Men altså Dove reklamen, forklarede hvor få kvinder, som var glade for sig selv. Fordi medierne har stemplet ’det rigtige udseende’, og hvordan man burde se ud osv. og sådan burde det jo ikke være.

Dit outfit idag:
- Mit tøj er faktisk fra H&M, det hele. Fra bukser til solbriller. Mine sko er dog fra Fred Perry. Men jeg er rigtig stor fan af H&M, det er en genial kæde. Også er jeg ret nærig med tøj, det er så dyrt. Så vil jeg hellere bruge penge på taxa og andre luksusting. Så det er ikke fordi det er så fancy pancy.

Håber at I kan lide det og ham! Like hans facebookside :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar