17. aug. 2013

Tips til sundere hår


1. Masser og gnid ikke dit hår, mens det er vådt. Kram istedet vandet ud for at slippe for håret for slid.
2. Dit hår vender sig hurtigt til dine produkter. Så skift sommetider din shampoo og balsam.
3. Masser din hovedbund i mindst 3 min. hver dag. Så øger du blodcirkulationen og det vokser hurtigere. 
4. Inden du bruger en hårelastik, så smør med lidt balsam på den for at slippe for slid.
5. Klip håret ofte! Spaltede spidser er no go. Tag til frisøren hver 2.-3. måned.
6. Tilføj meget hvidløg, peber og ingefær i din mad - det øger blodcirkulationen, hvilket får håret til at vokse mere. 
7. Hold føntørreren mindst 20 cm fra håret så det ikke brænder, anvend altid nogen form for varmebeskyttende.  
8. Dit hår er, hvad du spiser. Få derfor mange vitaminer og drik masser af vand, hver dag.
9. Husk hold fingrene væk fra håret. Dine hænder er fyldt med skidt og fedt.
10. Brug hårkur efter shampoo, altså før balsam. Shampoo åbner hårstrået, og balsam lukker det. 
11. Drop håndklædeturbanen. Når dit hår er vådt, så er det meget sårbart og kan let knækkes.
12. Slut badet af med at skylle håret med koldt vand. Det skal give glans.
13. Husk en heat protecter til håret, når I føntørrer og glatter det. Så vil det ikke udtørre.

Source: Helena Lindvig og Femina 

3 kommentarer:

  1. Virkelig godt indlæg!

    SvarSlet
  2. super råd! Jeg går og venter på mit hår får en god længde, og efter jeg er stoppet med at frottére håret og skyller det i kold vand, og bruger hårkur en gang i mellem, så er mit hår blevet en del sundere. Jeg har haft tortureret mit hår for længe.
    Men fedt med nogle flere retningslinjer, til efter-traumatiseringen af mit hår ^^

    SvarSlet