16. mar. 2014

Ask a blogger #1

En ny kategori på bloggen! Jeg spørger en blogger om nogle typiske og atypiske spørgsmål, og debuten lægger ud med en af mine gode veninder Julie, som ejer bloggen having tea with the queen, som jeg er dagliglæser af.
Alle billederne er fra Julies blog og instagram

Læs med, hvad hun svarede på følgende spørgsmål:

Hvornår begyndte du at blogge og hvordan startede det?
Jeg begyndte at blogge juleaften år 2010. Jeg havde længe haft idéen om at starte en modeblog op, hvor jeg kunne forbedre min skrivning og samtidig komme af med en masse tanker. Jeg har blogget lige siden under forskellige domæner, men i januar måned valgte jeg at blive selvstændig blogger, og det er jeg rigtig glad for.

Hvor finder du inspiration fra til dine indlæg?
Jeg læser selv en helt del forskellige blogs, og hvis jeg synes, de skriver om noget interessant, kan jeg godt finde på at skrive noget lignende. Ellers er jeg flittig bruger på Tumblr, hvor der ofte dukker inspirerende billedserier frem, som jeg får lyst til at skrive om.

Hvordan vil du selv beskrive din stil?
Jeg har ret svært ved at putte min stil i kasser. I mange år gik jeg kun i helt sort tøj og sneakers, men på det seneste er jeg begyndt at udforske noget mere. Jeg har købt tøj i pastelfarver, sandaler og andre items, jeg aldrig troede, jeg ville finde lækre. Jeg går i tøj, jeg selv synes er pænt, og som jeg føler, jeg kan style og bruge på flere måder.

5 favorit ting fra din garderobe:
Min nye taske fra Erbs Bjerke, de klassiske sorte jeans fra Cheap Monday, trenchcoat fra H&M, en little black dress fra Envii og en sort basic top med racer back fra T By Alexander Wang.

5 vigtige korte ting vi bør vide om dig:
Jeg er rigtig god til at være dårlig til ting, jeg er godt på vej til at blive en shopaholic, jeg elsker musik, jeg er vinterbarn og foretrækker vinter og mørke, og jeg er længe om at forstå tendenser inden for mode.
Hvilke af de kommende tendenser glæder du dig mest til?
Jeg glæder mig rigtig meget til, at solen kommer ordentligt frem, så jeg kan hoppe i chunky sandaler, blondeshorts og sporty items.

Yndlings designer fra DK/udlandet:
Inden for Danmark er jeg ret fascineret af Mads Nørgaard og Baum Und Pferdgarten. I udlandet synes jeg, at blandt andet Alexander Wang gør det rigtig godt.

Hvad har du på lige nu?
For at være helt ærlig, er jeg faktisk syg lige nu, så jeg er iført det mest behagelige, jeg lige kunne finde. Men hvis jeg nu var frisk og ude, ville jeg højst sandsynligt være i mine sorte jeans fra Cheap  Monday, sorte Vans slip-ins og min nye, pastellyserøde sweater fra Monki.

Slut selv sætningen: "Hvis jeg mødte Leonardo DiCaprio, så......."
..Så ville jeg bare kysse ham. Det får man vist kun chancen for én gang!

Andre ting folk skal vide omkring dig selv eller din blog?
Jeg blogger ikke kun om mode, men også om musik, film, indretning og andre emner, der har stor betydning i mit liv.

Bare ved at læse Julies svar, så føler jeg, at man kan fornemme hendes personlighed skinne igennem, samtidig med går hun op i mode, men har stor præg af sin egen stil. I kan læse og følge hendes liv og blogging via hendes blog: having tea with the queen og instagram: juliedegn. Hvad synes I om disse nye indlæg? Jeg fik idéen da jeg faktisk var ved at skrive med Julie :D

1 kommentar: