23. mar. 2014

Ask a blogger #2

Denne gang har jeg været i samarbejde med endnu en af mine faste blogge jeg læser. The Picture Of Mary ejes af Gittemary, som har sådan en fed og anderledes stil, som fangede min opmærksomhed hurtigt, også laver hun søde videoer specielt om make-up. Get to know her allerede nu!
Billederne er fra Gittemarys blog og hendes egne

Hvornår begyndte du at blogge og hvordan startede det? 
Jeg begyndte for et par år tilbage og det var faktisk ment som en blog dedikeret til hår (hvilket hurtigt ændrede sig). Jeg er vokset op med genbrugstøj, og ville egentlig gerne dele min mening om hvorledes tøj ikke nødvendigvis skal være dyrt for at være pænt!

Hvordan vil du selv beskrive din stil?
Det er meget boho med nogle sjove strejf af en slags "playfulness". Jeg elsker at prøve nye kombinationer og binder mig helst ikke til nogen fast stil. 

5 favorit ting fra din garderobe:
Mine rosegold Dr Martens, som jeg fik i 20 års fødselsdagsgave af min far, de har siddet fast på mine fødder siden jeg fik dem. Mine sølvringe, de betyder hver for sig noget specielt og jeg elsker at kigge ned på dem! Min læder jakke fra genbrugen er også en klar favorit, den går til alt og jeg deler den med en god ven. Dernæst må min nye sorte hat selvfølgelig også nævnes, den er jeg dælme glad for og til sidst min "old man river" Texas denim jakke, den er så super rå og giver det fedeste touch.

5 vigtige korte ting vi bør vide om dig:
Min drøm er at læse kunsthistorie på Århus universitet, det har det været i mange år og det er højest sandsynligt det jeg kommer til! I mine teenage år lærte jeg mig selv japansk og dyrkede generelt kulturen ret vildt, dog har jeg aldrig synes om sushi. Jeg har en sindsygt god hukommelse og kan bla. huske nummerplader jeg kun har set én gang. Jeg har på nuværende tidspunkt 116 par sko, men arbejder stærkt på at sælge en masse inden jeg flytter. Jeg ejer ikke jogging-ish tøj og jeg bryder mig meget lidt om at se på det i gadebilledet.

Hvilke blogs læser du selv?
Jeg er helt vild med Sammi fra Beautycrush og Kavita fra She Wears Fashion, de er helt klart mine yndlings. Derudover følger jeg også Marie fra Nemesis Babe, Nanda Schwartz og pigerne fra The Fashion Citizen.

Du har en gennemført boho stil, har du altid fulgt det kald?
Nej overhovedet ikke og min stil skifter ofte, det kommer meget an på hvad der inspirerer mig her og nu. Dog er jeg helt vild glad for, at jeg har fundet en gulden middelvej mellem det afslappede og det mere formelle, hvilket er ideelt til mig, så jeg tror jeg holder mig til boho stilen lidt endnu!

Dine yndlings designer fra DK/udlandet:
Puha, den er dælme svær, da jeg ikke går sådan helt vildt om i mærker. Dansk ved jeg faktisk ikke helt men udenlandsk så fangede både 2OR+BYYAT og Escudo min opmærksom under sidste modeuge og jeg er vild med deres kollektioner!

Hvad har du på lige nu?
Haha oh so unfashionable I am about to get. Jeg sidder i min store dejlige uld cardigan og hjemmestrikkede sokker, that's the way to go! 

Slut selv sætningen: "Hvis jeg måtte eje en kollektion skulle det være......."
...Chanel Pre-fall 2012. Den overraskede mig og jeg elsker den stadig. Det er den perfekte kombinationen er tradition og nytænktning og nåe ja, så elsker jeg de smukke pandesmykker!

Andre ting folk skal vide omkring dig selv eller din blog? 
Well, jeg har også en youtube kanal som kan findes her: http://www.youtube.com/Gittemary og jeg oploader videoer hver tirsdag!

Jeg håber, at I allerede finder hende og bloggen interessant ligesom jeg selv. Kig forbi hendes blog: The Picture Of Mary, så I får et bedre indblik af hendes stil, den fører også til hendes facebookside, instagram, lookbook og meget mere!

God aften :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar