31. mar. 2014

Ask a blogger #3

Nogle typiske og atypiske spørgsmål til Sofie som ejer bloggen Sofie's Closet, som nok er hende jeg følger mest!
Alle billederne er fra Sofies facebookside 

Hvornår begyndte du at blogge, og hvordan startede det?
Jeg har altid haft en kæmpe passion for mode, og jeg husker faktisk ikke, hvorfor jeg startede med at blogge, men jeg tror, at inspiration kom fra The Blonde Salad. Jeg opdagede i torsdags min gamle blog, weliveinblackandwhite, som jeg oprettede i 2009, og slettede den med det samme da jeg genfandt den. Troede faktisk ikke, den var til at finde længere, men jeg var flad af grin, da jeg fandt den. Du ved, outfit billeder taget i spejlet i et prøverum, not so cool. Men altså jeg har blogget siden 2009, men sådan lidt on/off indtil jeg slut 2012 oprettede Sofies Closet.

Hvordan vil du beskrive din stil?
Minimalistisk, klassisk og feminint. Jeg forsøger at få flere farver ind i min garderobe, men ender altid med at købe lyse naturfarver og pasteller. Jeg elsker kombinationen af en oversize overdel og stram underdel eller omvendt. Jeg tror aldrig, jeg får nok skjorter og strikketrøjer i min garderobe, og så elsker jeg at pifte et basis outfit på med høje hæle.

3 favorit ting i din garderobe:
Sidste sommer købte jeg et par Chanel espadrilles i sort læder, og jeg har ikke fortrudt det ét sekund, de er så lækre! Den anden ting må være min Michael Kors shopper, som jeg bruger stort set hver dag. Den tredje ting kommer nok bag på nogen, men jeg har en gammel DKNY logo t-shirt, som jeg fik af min storebror tilbage i 2006. Jeg bruger aldrig t-shirten, men t-shirten har så stor betydning for mig, da jeg fik den af min storebror, som jeg mistede samme år, jeg fik t-shirten.

3 ting, som beskriver dig:
Glad! Jeg er altid glad. Hvis jeg fx har været ked af det, er jeg ret god til at sætte en facade op, eller ligge tingene bag mig, så ingen ligger mærke til det. Jeg er ekstremt perfektionistisk. Alt er oftest planlagt ned til mindste detalje. Alt tøj i min garderobe ligger og hænger i farveorden – og det samme har jeg sørget for, min kærestes gør, synes det roder, hvis det ikke ligger ordentligt. Alle DVD-film står i alfabetisk orden. Det er til tider ret stressende, fordi jeg ikke kan klare, hvis fx Harry Potter står før Fredag den 13. Elsker sammenkomster med folk jeg holder af. Jeg har fx altid været den i folkeskolen, der planlagde fester, når jeg synes, det var på tide at hele klassen skulle samlet, og den type er jeg faktisk stadig i dag. Jeg elsker at planlægge arrangementer, og bruge enormt mange timer på at klargøre lejligheden, til der kommer gæster – og her kommer min perfektionisme nok også en i billedet!


Hvad inspirerer dig?
Der er virkelig meget, der inspirerer mig, men der hvor jeg typisk finder inspiration online er Pinterest. Hvis jeg fx har lyst til at have boyfriend jeans på, men synes det er for kedeligt med en t-shirt og blazer til, så søger jeg på Pinterest og får inspiration til sammensætninger, jeg måske ikke selv lige havde tænkt over. Ellers må det bare være folk på gaden og andre bloggere, der inspirerer mig.
Du har været meget ude at rejse. Hvilke destinationer skal du nå indenfor de næste 5 år?
Åh, det har jeg ikke lige tænkt over. I år har jeg indtil videre planlagt rejser til Spanien og Norge sommeren over, og måske også en lille tur til London i efteråret. Jeg vil dog rigtig gerne besøge Australien, Miami og Hawaii. Så gad jeg også godt rejse tilbage til Ghana, hvor jeg boede i 2002-2003 for at se, hvordan det går på skolen, jeg gik på. Jeg elsker generelt at rejse, og vil gerne opleve så mange lande som muligt!

Din yndlings designer fra DK/udlandet:
Jeg har som sådan aldrig rigtig haft en yndlings designer. Det svinger meget fra sæson til sæson. Jeg køber ikke rigtig efter, hvilke tendenser der er fremme, men hvad der passer mig stilmæssigt. Jeg synes Stine Goya laver vildt pæne ting, og i virkelig pæne print også, men jeg ejer faktisk ikke ét stykke tøj fra Stine Goya. Af udenlandsk designer må jeg sige Michael Kors. Kan rigtig godt lide hans accessories, og så kan jeg godt lide måden, han kom frem på.

Hvad har du på lige nu?
Lige nu sidder jeg i en sort lidt løs kjole fra Front Row, et par sorte nylon strømpebukser og mit Leo Wulff leopard tørklæde. Det er nok mit mest behagelige tøj, og en løs kjole og et par strømpebukser fungere som et joggingsæt for mig – bortset fra at det selvfølgelig er lidt pænere.

Slut selv sætningen: "Hvis jeg måtte skifte min garderobe ud med en kendts, så skulle det være…"
Den klassiske ville nok være Mary-Kate og Ashley Olsen, men jeg tror, jeg ville gå efter Lauren Conrads klædeskab. Elsker hendes klassiske og feminine stil, og ville elsker at rode igennem hendes garderobe!

Andre ting læserne bør vide om dig?
Det første jeg altid fortæller, når jeg fx starter i en ny klasse eller på nyt job, er at jeg har epilepsi. Det er ikke noget, jeg mærker til i min hverdag, men synes det er vigtigt at få fortalt, hvis jeg nu alligevel skulle falde om og ligge og spjætte på gulvet...

Jeg har aldrig mødt Sofie, men håber at en dag det sker. Efter som jeg har fulgt bloggen i utrolig lang tid, set hendes udvikling og læst hendes personlighed, så tror jeg på, at hun er en ambitiøs spændende og sjov kvinde. Kig hjertens gerne forbi hendes blog Sofies Closet og I vil tænke det samme!

2 kommentarer:

  1. Det er så fint med disse små mini-interviews. God og hyggelig læsning :-)

    SvarSlet