23. jan. 2015

Et interview omkring mig selv om Australien

Nej har stadig ikke taget mig sammen til at tjekke op paa den oplader. Undskyldning: Jeg kan godt lide min kusines computer hehe. Naa, dette indlaeg har ikke blot fokus paa en ting, men mange ting. I faar nemlig svar paa: "Hvad fanden sker der nu Anna" gennem et indlaeg. Undskylder ogsaa for stavefejl, det er besvaerligt uden det danske keyboard. Mange har stillet mig spoergsmaal, saa haaber at I finder mit interview med mig selv interessant.
Random collage: Mit tegnebord - vandmelon - french penny - Falls festival - mig

Hvordan gaar det med at finde arbejde i Brisbane?
Det er desvaerre rigtig svaert at finde arbejde i oejeblikket, fordi det er jo er sommerferie hernede, og alle positioner er derved optaget for laengst. Jeg vil have stoerre muligheder i februar maaned, men stadig en skeptisk tid, men jeg haaber og leder stadig, saa maa vi bare se tiden an!

Vil du starte paa studie i aar eller holde dit andet sabbataar?
Jeg vil gerne soege ind paa grafisk design i aar, hvilket kraever, at hvis jeg naar videre fra den online fortest, saa skal jeg vaere fysisk til stede til den endelige optagelsesproeve i slutningen af april. Jeg vil ogsaa soege ind paa andre studier, som alle kraever optagelsesproeve - og jeg vil rigtig gerne starte i aar, saa maaske tager jeg allerede hjem i slutningen af april, selvom jeg ikke vil. Men taenker, at jeg maaske flytter til London eller Hamburg for at arbejde henover sommeren, for jeg mangler mere paa mit CV og vil gerne udnytte mit sabbataar til det ypperste.

Hvad render du saa rundt og laver nu?
Jeg bruger rigtig meget af min fritid paa at tegne og male. Jeg vil rigtig gerne blive bedre og udvikle mit kreativitets niveau og taenke meget bredere! Jeg har haengt meget ud med Paula (den tyske au pair), hun er i oejeblikket i Brisbane, men rejser snart, saa vi vil bruge tiden godt sammen. Vi har vaeret paa nogle kunst gallerier, stranden, grill, slappet af og laert byen at kende. Hun tegner ogsaa saa vi hjaelper og inspirerer hinanden.

Hvilke steder vil du gerne hen inden du rejser hjem? 
I Australien vil jeg i hvert fald gerne til Melbourne. Det er et inspirerende must! Der er saa meget kultur, street art og kunst over det hele. Min faetter er netop lige kommet hjem derfra, og han er bare saa vild med det og har vaeret paa nogle toure og billederne derfra er alt vaerd. Derudover vil jeg ogsaa gerne til Cairns og Whitsundays, det skulle bare vaere saa smukt med de kridthvide strande og krystalblaat vand. Og ved Cairns kan man ogsaa dykke i Great Barrier Reef som er verdens stoerste koralrev. Sydney og Central Coast skal jeg ogsaa besoege igen inden jeg smutter hjem. Mia og jeg er ved dette moment ved at planlaegge en tur til Fiji i naeste maaned! (mere info kommer). Maaske vil jeg ogsaa stoppe forbi enten Japan eller Singapore paa vejen hjem.
Boghandel - Connor i lufthavnen - Nye maxi nederdel og ring - Aboriginal art - Samy og jeg x 2

Hvad synes du om at bo i de forskellige steder i Aus?
Jeg kan aerligt sige, at jeg er forelsket i Australien og jeg kommer i hvert fald tilbage igen! Jeg har baade vaeret en rigtig lokal aussie girl laengere inde paa landet i Toowoomba, hvor jeg var au pair i fire mdr. En mindre dejlig blomsterby, der hoerer man den australske 'bonde' accent tydeligt haha. Jeg har vaeret en turist i Sydney, som jeg synes er en alt for stor by med turister over det hele. Et sted jeg ville tilbringe en uge MAKS. Det er en skoen by med mange attraktioner at se, og ting at lave. Nu er jeg ved at blive en lokal i Brisbane, i forstaederne endda. Jeg er ved at laere togsystemet, ogsaa kan jeg  godt lide at gaa rundt og udforske lidt for mig selv, laere det hele at kende paa egen haand. Jeg kan godt lide Brissy, fordi det er en tilpas mindre by til mig, der er stadig mange ting at lave , der er alle typer mennesker her. Vil nok minde om en lidt stoerre Odense.
Du laerer virkelig meget om de forskellige forholde fra en mindre by til hovedstaederne. Inden laenge vil jeg lave nogle guides til jer som overvejer at komme til Australien, ogsaa bare til, hvis I vil hoere mine erfaringer og anmeldelser af de forskellige steder. 

Paa hvilke punkter foeler du selv, at du har forandret dig?
Jeg har modnet mig paa mange punkter vil jeg mene. Min au pair tid laerte mig meget om taalmodighed, ansvarlighed, opmaerksomhed og et indblik i en anden familie. Alle ting er jeg blevet bedre til. Min vaertsfamilie laerte mig meget og stoettede mig. Vi har laert meget fra hinanden, og det vil jeg tage med mig. Jeg er ogsaa blevet meget mere udadvendt og er bedre til at konversere med fremmede. Er ogsaa mere aaben og doemmer ikke folk (alle doemmer jo), men jeg lader mine arme vaere aabne, hvilket jeg ogsaa arbejdede paa i DK. Ellers foeler jeg, at under hele min rejse, saa vokser alt i mig - mine muskler, min hjerne og mit hjerte (ja Anna er blevet lidt soft). Jeg vil tage hjem og vaere denne nye person, og jeg haaber, at folk kan se og maerke mit nye forbedret jeg. Udseendesmaessigt er jeg nok blevet mere boho med konstant knyttede armbaand, fjer i haarene og lidt boho over min stil - elsker dog stadig den elegante stil med farver eller black on black. 

Det var alt for denne omgang. Haaber at I kunne lide dette slags indlaeg. Laver maaske flere ogsaa (medmindre statistikken falder)... Indlaeg I kan glaede jer til: Fiji planer. Mine venner jeg har faaet under turen. Art gallery billeder. Aus guides og mere. Hav en rigtig dejlig dag Danmark og resten af verden <3

1 kommentar:

  1. Dejligt og lærerigt indlæg omkring dig og din tid dernede, jeg glæder mig til at følge meget mere med! <3

    Knus
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet