17. feb. 2015

Ask a blogger #13: Part I

 Denne gang har jeg en af mine bedste veninder på banen (special edition ask a blogger). Duyen aka Jønne, som er en af mest inspirerende personer jeg kender med begge fødder plantet på jorden, selvom hendes liv er alt for luksus. Hun har besvaret meget fyldigt på de kommende spørgsmål, jeg har derfor valgt at dele indlægget op i to. Læs om Jønnes arbejdsliv og liv her: 

Alle billeder er hugget fra Jønnes instagram og personlige facebook

1.       Du er jo et hit med de Simulation sko, kan du fortælle, hvordan det startede?
Jeg er altid på udkig efter nye upcoming-designere. Jeg elsker at følge folk og se deres udvikling fra
bunden af. Jeg søgte på hashtagget: #LFW (London Fashion Week), og snublede tilfældigvis forbi Yifang Wan’s instagram (@WAN_YIFANG). Det gik meget hurtigt. Vi blev meget hurtige om, at vi gerne ville samarbejde med hinanden. Yifang Wan og Samuel Yang, som står bag skoene, har altid gerne ville nå et større publikum, og den bedste måde, som man kan gøre det på er at have promotere, så man kan nå ud til flere mennesker og samtidig øge deres kendskabgrad. Jeg har stået- og står stadig for, at promovere Yifang Wan og Samuel Yang på de sociale medier.
Det at markedsføre og promovere på de sociale medier er noget, som jeg stort set altid har lavet, så da Yifang Wan og Samuel Yang spurgte om jeg ville indgå et samarbejde med dem ang. Markedsføring og promovering på de sociale medier, så kunne jeg ikke sige nej. 
De er unge og nogle yderst ambitiøse designere.

Da jeg så skoene for første gang, så tænkte jeg, at de nok ville være lidt for meget at gå i byen med. De er jo egentlig bare nogle sko, der skriger ”se mig, se mig” – nogle kan godt lide dem, andre synes at de er for meget, men jeg er nået til et punkt, hvor jeg er ligeglad. The attention behind the shoes are: ”The invisible and formless things, the aura that exists among people.” Og jeg elsker det. Jeg elsker det, og jeg ser og forstår bedre meningen bag skoene. 


Danskerne som er en del af Sneakermarket på Facebook, åbnede for alvor øjnene op for Simulation skoene, siden skandalen i starten af januar udløste sig, da en fyr fortalte at designerne var splittet op, og at Samuel var gået solo og derudover havde Samuel lavet sine ”egne” Simulation sko med et helt andet mærke. Jeg var desværre ikke en del af Sneakermarket på det tidspunkt, så jeg havde ikke en finger med i spillet der, men mange fra mit netværk holdte mig opdateret på, hvad der skete, og hvordan han bare kørte historien ud, men jeg kunne så hurtigt bekræfte, at det passede overhovedet ikke det han sagde, for jeg skriver stort set med Samuel ugentligt, og han ville have fortalt mig, hvis Yifang og ham selv havde splittet deres samarbejde med hinanden. 
En dreng kontaktede mig, og sendte billeder og spurgte om skoene var ægte, som han nu havde fået købt af denne fyr, og det kunne jeg så hurtigt bekræfte at de ikke var, for der stod hverken Simulation på skoene eller noget som helst, bare et sølle mærke fra Kina af. Vi søgte på navnet, og fandt hurtigt ud af at skoene, som denne fyr solgte, kun kostede omkring 230 kr., hvor af han har solgt dem til 3.500 – 4.000 kr. Og oprindelig pris på skoene ligger på $499. Så ikke nok med at denne fyr solgte skoene til en overpris, og fortalte en historie som ikke passede, og folk har været så naive at tro på ham, og derfor købt skoene af ham, så har han kun i meget små bider afsløret sig selv, at han har solgt falske Simulation sko, men vi forventer dog ikke at han kommer med en udtalelse om, at han har solgt falske sko. 
Siden da, har der været en ekstrem stor efterspørgsel fra Norden efter Simulation skoene.



2.       Kan du sneak peek os noget fremtidig arbejde med skoene?

Vi skal huske på, at Yifang Wan og Samuel Yang kun er studerende fra Central Saint Martins, og at de derfor arbejder benhårdt på at nå igennem deres semester.
De tvivlede faktisk på et tidspunkt med at stoppe Simulation, men det står i øjeblikket kun på standby.
Hvis alt går som det skal, så kommer deres kommende kollektion til at se sådan her ud:


Vi har ikke nogen officiel release date på den nye kollektion endnu, men jeg kan hvert fald afsløre, at der vil være en release fest i samarbejde med en forholdsvis stor natklub i København.

3.       Hvordan vil du selv beskrive din stil?
Sporty, minimalistisk og cool
Jeg vil ikke sige, at jeg på nogen måde forsørger at blive betragtet som et ”modeikon”. Jeg tror på, at vi er meget forskellige og så alligevel ikke. Vi forsørger alle sammen at leve op til ”Du er født til at være anderledes”, og det formår de fleste også at være. Men der er folk derude, der gerne vil have os til at tro, at vi er frie, men vi er fuldstændig kontrolleret. Vi er styret af mærker, og vi er kontrolleret af gruppepres. 
Jeg forsørger at udskille mig fra ”mængden”, men det variere rigtigt meget ift. Hvad jeg har på. Jeg kan den ene dag gå i trousers, skjorte og en blazer og et farverigt tørklæde – den næste dag, kan du så se mig i et par ripped jeans og en yeezus t-shirt, som bare skriger ”smut”. Jeg ved at det bliver bemærket, det bliver bemærket mere end jeg troede. Der var en dag, hvor jeg kom i et par shorts og en hoodie, og så spurgte folk, om jeg var okay. Hahahah. 
Jeg tænker altid på forhånd, hvad jeg skal have på dagen efter. Jeg ser det hele som om, at jeg skal ud og repræsentere et brand, for det gør man jo. Når jeg slår noget op på Instagram, så bliver der spurgt, hvor jeg har købt det henne eller hvor det er fra. Om det så bare er en enkelt rullekrave, så bliver der spurgt ind til mærket. Du kan stort set få rullekraver alle vegne, men mærket fortæller om kvaliteten, og hvor meget du har lagt penge i det. To fænomener, som spiller med hinanden.

Jeg går jo heller ikke med makeup pga. min hudsygdom, så alt i alt kan man sige, at jeg ikke gør mig klar for nogen, jeg gør kun klar for mig selv.


4. Tre favorit ting fra din garderobe:

I øjeblikket er det mine skinny jeans eller ripped jeans. Det er rent faktisk lige meget, hvilken overdel/overdele jeg vælger til, for jeg tager bare det der er rent og praktisk.

5. Fem facts om dig:
Jeg er lille, studerer på Tietgen Handelsgymnasium i Odense, vegetar, prioriterer og bruger flere penge på mad end på tøj og så foretrækker jeg at rejse til Berlin eller hvilken som helst anden by i weekenderne, fremfor at feste i en anden by i DK.

Jønne har den rette anerkendelse vil jeg mene. Hun har også:
 7500+ følgere på tumblr 
16.400+ på instagram
40.000+ på twitter
Og det er også takket været hendes inspirerende initiativ og gå på mod!!

Part II vil komme ud i morgen <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar