18. feb. 2015

Ask a blogger #13: Part II

Fortsættelsen af Ask a blogger #13 med Jønne. Læs meget mere her, hvor hun fortæller mere om inspiration, at rejse og hvad der gemmer i hendes sind:

6. Hvad og hvem inspirerer dig?
Jeg bliver inspireret dagligt. Jeg bliver hele tiden inspireret. Om jeg så er på en lille gå tur igennem byen, hvor jeg overhører to mennesker, som beskriver en fantastisk oplevelse, nogen der giver enge til en hjemløs, service medarbejderen der siger: ”God dag”. Alt. Jeg bliver inspireret af alt. For hvad man kan bruge det til, og hvor kan det drage os hen?  
Det er første gang, at jeg har været forbi: Fondation Louis Vuitton, da jeg var i Paris.
Jeg har før stiftet kendskab med Olafur Eliasson, de fleste kender nok regnbuen fra Aros i Aarhus, men Olafurs værker er helt igennem gennemført og fantastiske. Det er meget få gange, at jeg er blevet fuldkommen betaget af museer og værker, men disse værker som er kreeret af Olafur Eliasson er så gennemførte.
Olafur Eliassons monografiske udstilling, Contact har specielt været forestillet for den nyåbnede Fondation Louis Vuitton. Dette majestætiske museum som er skabt af som er skabt af Bernard Arnault til den amerikanske arkitekt Frank Gehry, er et fartøj for samtidskunst beliggende i Bois de Boulogne på den vestlige side af Paris.

”Contact” favner de iboende principper i denne arkitektur og dens vægt på naturlige elementer. De hidtil ukendte værker forestillet af Olafur Eliasson transcendere den fysiske, optiske og rumlig fænomen, de stammer fra. Forstillet som en progressiv ”Space Odyssey”, udstillingen skal gribes an som en helhed, hvor stykkerne sammenflettes med hinanden, og hvor begreberne som fremtiden, dybde, uendeligheden og spørgsmål successivt og samtidig vores helt egen position heri
I overensstemmelse med kunsternes igangværende eksperimental forskning, så skal disse nyere værker således forfølge sin jagt på dens dematerialisering af illustrationen og dens opløsning i en perceptuel oplevelse.
Vi kan alle sammen have været der, men ikke alle have været tilstede. 
Jeg bliver inspireret af alt og alle. Det er grunden til, at jeg rejser så meget. Jeg vil ud og opleve verden, og det formår jeg også at gøre.

7. Hvis du kunne date hvilken som helst kendis, hvem er den heldige så? 
Ligefrem at ”date” en hvilken som helst kendis. Jeg ved ikke hvem jeg ville vælge, og jeg har heller ikke en specifik person i tankerne. Det ville nok være noget af en kliché at sige, men jeg prioriterer livet, bare det at opleve noget, fremfor at tænke på en eller anden fremtidig fyr om det så er en kendis eller ikke. Bare alt det med kærlighed, har aldrig rigtigt været mig.


8. Hvad har du på lige nu?
Jeg fik købt en t-shirt fra Paris, hvor der står: AU REVOIR på, og derudover har jeg et på shorts på fra WeekDay. 

9. Hvor ser du dig selv om 10 år?
Kort sagt, ikke at være afhængig af nogen eller noget. 
Min uddannelse er færdig, når den er færdig. Kærlighedslivet er der, hvis det er der. Men at rejse og opleve er det der fremmer gnisten i mig. Hvor i verden jeg er, er ubevidst. Men om 10 år, er jeg et sted, hvor jeg hviler i mig selv, og er omringet er folk, der gør mig glad.

10. Andre ting læserne bør vide om dig?
I starten troede jeg bare, at Instagram var en applikation, som bare anvendte til at redigere billeder med og dernæst poste på Instagram. Der var egentlig ikke mere i det. Før var det mere bare for sjov, og efter udviklede det sig så til, at jeg rent faktisk står og tjener penge på det, hvor folk de enten kontakter mig og spørger om vi skal indgå et samarbejde eller om jeg kunne tænke mig, at få tilsendt smykker, ure og alle mulige ting, for at promovere deres brands. I det jeg får smidt et billede ud med deres produkt, så får jeg et x antal beløb. Flere følgere de får, flere penge får jeg. 
Nogle går meget mere op i det end andre, men jo flere følgere man har, jo mere tænker man også over, hvad man skal poste på de sociale medier eller især på Instagram. Ja, jeg ved godt at det giver et overfladisk billede, og ja, jeg ved godt at det giver et falsk billede af os mennesker, at vi kun vil præsentere os fra vores fantastiske overdådige side.
Det er gratis PR det hele. De fleste brugere på Instagram er nok ikke selv bevidst om det, men de laver rent faktisk en masse gratis PR for den enkelte virksomhed. Eks. Har der været så meget omtale om Fifty Shades of Grey, og nu er filmen i biografen. Jeg ved ikke om I har bemærket det, men jeg har i hvert fald. Der er så mange piger, som har uploadet billeder af deres billetter af deres biograf billetter af Fifty Shades of Grey, biografskærmen eller andet der har med Fifty Shades og Grey at gøre med. De folk, der uploader disse billeder, de anbefaler rent faktisk deres følgere, at smutte ud og se filmen – så kan det være fuldkommen lige meget med hvad andre anmeldere mener, for man vil bare følge med floden. Det at folk de anbefaler andre til at gå i biografen, betyder ikke at de tjener penge på det, men i stedet så vil dem, som de har anbefalet filmen til, at de skal gå i biografen og se den.

Livet er lettere og mere fredsfyldt, når du rent faktisk kan nyde det. Det at man sammenligner resultater, værdier og aktiviteter tager fuldstændig glæden ud af at opleve personlige successer og oplevelser. Det værste er, at nogle gange ville man ønske, at man bare kunne lukke det hele ned, men hvorfor gør man det så ikke? Frygten for at blive efterladt alene, leder hen til angst. 
Vi vil alle gerne præsentere os fra vores bedste side, ligesom når vi møder hinanden for første gang – og det er grunden til, at der er opstået et falsk univers imellem os mennesker.

Det var alt fra denne omgang. Blev I ikke blæst af hendes ord? Jeg kunne læse hendes besvarelse og tekster hele dagen. En kvinde, som jeg er stolt af at kende og have ved min side. Jeg er enig med hendes besvarelser med at rejse, opleve, lære af folk, tag tingene som det kommer. Jeg ved at denne hun når langt! Følg hendes spirring på instagram: hermespocketsquare

Hav en dejlig dag alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar