10. mar. 2015

10 - NO MANY REASONS WHY YOU SHOULD TRAVEL

Selvfølgelig opfordrer jeg jer til at rejse. Jeg er fortaleren for at skubbe folk ind i et fly.  Der er jo så meget at se i verden! Jeg har skrevet nogle gode grunde til, hvorfor vi alle skal rejse mere:


1. Det er en øjenåbner. Når du er ude og rejse, så går det op for dig, hvor meget der at se i verden. Det handler ikke kun om at arbejde og sætte sig med en familie. Men om at vandre rundt på bjerge, se de fattige landsbyer, opleve lækre strande og klare sig igennem det hele med åbent sind.

2. Lærer dig selv bedre at kende. Du tror at du kender dig selv, men ikke godt nok. Gennem forskellige situationer og udfordringer, lærer du dig selv bedst at kende gennem dine valg og håndteringer. Samt du finder dig selv på baggrund af, hvad der inspirerer dig.

3. Du indser, at verden er meget mere, og det ikke kun handler om dig og småproblemer. Du vil også værdsætte dit gode liv, dejlige seng, garderobe og det danske samfund meget mere. 

4. Du hader ikke mandage. Fordi alle dage er fantastiske, når du er ude og rejse. Selvfølgelig er festerne i weekenden, men du kan lave mange ting i løbet af ugen. I  MONDAYS.

5. Kommer ud fra din tryghedzone. Det kan altid være lidt skræmmende at rejse langtvæk fra familien og vennerne. Men du kommer til at lære så meget fra de forskellige kulturer, modne dig på helt andre niveauer og klare dig selv på egne hænder. 

6. Bekendtskaber fra hele verden. Du kommer i snak med de mest spændende og sjoveste mennesker, som f.eks. andre backpackers som dig selv eller bare rejsende. I hver har en god historie at fortælle og hver er spændende pga. jeres forskellige kultur- og landebaggrund. Venner for livet finder du også på din lange rejse(r)!

7. Du bliver mere modig og tør at tage chancer. Du har måske højdeskræk, men din rejsemakker får dig alligevel kastet ud i bungee jumping og skydiving, og du tænker: "Det var sgu ikke så slemt alligevel" og mærker en helt ny energi strømme rundt i kroppen. Du er heller ikke nervøs, når du skal snakke med fremmede, søge arbejde og vise dig fra din bedste side, fordi du har indset, at det ikke er så skræmmende at spørge den ældre dame om vej.

8. Folk er utrolige gavmilde, hjælpsomme og gæstfrie! Hvis du er backpacker specielt, så stik hjemmefra hostelet og kom ud og bo ved en lokal - det er pisse hyggeligt også kan du få en god omgang hjemmelavet mad.

9. Historie bliver pludselig utrolig interessant. Inden du kommer til landet, køber du en "Turen går til..."-bog, googler om landet, lærer en masse fra de forskellige folk og ture du er på (hvilket ikke spor keder dig, tværtimod), og nu ved du meget mere om landet end den gennemsnitlige. 

10. Du lærer flere sprog og forbereder dit engelske. Jeg vil ikke prale. Men jeg kan snakke fire sprog: Dansk, engelsk, vietnamesisk og tysk, og det har jeg forbedret meget ved at rejse. (Der er specielt mange tyskere i Australien). Men der er noget charmerende over folk som lige kan have en kort samtale med en græsk mand eller smide en kompliment på kinesisk.

11. Vi bliver kun ældre. Jeg vil mene, at det er nu som er the time of your life. Det er nu du kan rejse og gøre lige, hvad der passer dig. Hvis du har penge og står mellem en Kähler vase i overpris/ny sofa og en rejse, jamen så bestil forhelvede den rejsebillet! Og dog, rejs altid, når du har muligheden for det i livet.

12. Denne grund går ud til alverdens mad... Der er SÅ meget mad i verden, at vi skal smage på det hele. Det er ikke nok med kinesisk T/A, tag derhen og spis the real deal. 

13. Rejser er faktisk ikke så dyre. Du kan også altid arbejde i landet, hvis du f.eks. er backpacker. Eller vælge et mere nærtliggende land som f.eks. Skotland eller en af de spanske øer, der søger de ofte arbejdskraft.

14. Du kommer hjem og overrasker med denne nye positive stråling. Du er blevet mere udadvendt, stærk, åbensindet, moden og imødekommende (og kan ikke vente med at pakke din kuffert igen).

15.  Når du er ude og rejse lærer du ting som skolen aldrig vil kunne undervise. Derfor kommer det også til at stå supergodt på dit CV, hvis du har været ude og rejse i dit sabbatår og har arbejdet udenlands. 

16. Du får de aller bedste minder, og det kan jeg garantere 100%. Du keder dig aldrig, når du er ude på farten. De bedste eventyrer og det magiske sker udenfor dine forventninger og tryghedzone. Minder er det som skaber dit liv og er tegn på, at du virkelig har gjort det bedste ud af det. 

Der er selvfølgelig mange flere grunde. Men det kan være jeg gemmer dem til en part II! Til de som ikke ved, hvad jeg laver. Så er jeg mode og rejse blogger bosat i Australien pt.  Jeg er ved at planlægge resten af min Australien tur, og jeg har bestemt ikke nok tid (og penge!) til at se de steder jeg vil. Så bliver jeg bare nødt til at komme igen. He.

Læs også mit indlæg, hvor jeg besvarer på nervøse rejse spørgsmål: SPRING UD I DET MAN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar