1. mar. 2015

The first days in Fiji

MANDAG
Da vi ankom til Nadi lufthavn, havde vi lidt på fornemmelsen, hvad vi gerne ville. Men vi snakkede med et bureau, som anbefalede Awesome Adventures Fiji, eller, det er faktisk de fleste steder, som arbejder med Awesome Fiji. Vi kom desværre sent til Fiji, så vi overnattede på hotellet "Smugglers Cove". Fin placering med transfer til Denarau havnen, hvor alle færgerne går. Lækker strand udsigt, mens man spiser.

Yasawa Flyer II

TIRSDAG
Dagen kom, hvor vi tidligt skulle hen til Denarau, Vi havde købt et gennem AAJ købt Bula Combo Pass til 5 dage og 4 nætter, hvor færge, hostel/bolig og mad er inkluderet. Jeg synes, at det er en meget nem måde at se de forskellige øer på. Størstedelen som vi mødte på vores vej havde bestilt det samme. Når du er indehaver af sådan et pas skal du på færgen bestille værelse på det sted du gerne vil hen, også ordner de resten for dig. Det er en god måde at nå det hele på, hvis du har kort tid. Vores første stop var Safe Landing Resort på øen Nacula. Det var et rigtigt hyggeligt intimt sted, fordi vi ikke var så mange, som de andre øer, så man lærte næsten alle at kende. Om aftenen drikker beboerne/arbejder "Kava" som er en fijiansk traditionel drik, som de inviterede os til at drikke med dem. Ærlig talt så ligner det beskidt vand, men det smager bedre end det lyder. Det giver dog en mærkelig følelse i din mund efter et par gange, men ellers er væsken sund for din krop. Meget sjov aften, hvor vi også fik en fornemmelse af kulturen.
Mellem øerne var der smukt vand
Mia som stranden
ONSDAG
Vi stod tidligt op for at hike på et bjerg for at se solopgangen med nogle franske venner. Desværre var det meget overskyet, og det regnede også da vi var på vej derop. Desværre kom vi til Fiji under regnsæson, så det  var ikke altid at vejret var godt. Men vi så alligevel en flot udsigt udover hele øen. På vej tilbage klarede det mere op, så vi snakkede med de andre vågne på stranden. Vi mødte flest backpackers, folk som var på jordomrejse og ældre mennesker, og vi kom godt ud af det med dem alle. Kl, 10 tog vi på Village Trip, hvor vi fik lov til at komme ind til landsbyen, se deres huse, møde lederen, se skolen med eleverne og kirken m.m. Det hele er meget primitivt, men de får det til at fungere og jeg beundrer dem for deres hårde arbejde og opfindsomhed. Børnene går i skole fem gange om ugen, lærer bl.a. engelsk og matematik. Næste stop var Blue Lagoon, som jeg vil fortælle om snarest!