18. maj 2016

De nøgne træer


Det er som om at jeg kan mærke blodet i venerne strømme rundt
med uret
Mit hjerte kan ikke mærkes, men det er derinde et sted
Jeg kigger på mine hjemmelavet armbånd som matcher mine blodårer
Blåt blod
Der er noget i vejen tænker jeg højt for mig selv
Jeg plejer altid at være i godt humør
om jeg så får begge ben forkert ud af sengen
eller spilder mælk
så ville mit indre stadig være i takt

Mit smil blev vendt 180 grader
Mine tanker hoppede ikke længere rundt bag panden
Der var ørkenstille 
Det kunne være humørsvingninger, 
men det er ikke noget jeg normalt gør mig i
hvad er normalt?

Jeg kunne mærke at musklerne var ømme
og ilten blev pumpet afsted i blodet
Jeg betragtede mine blodårer på hænderne
som lignede nøgne træer
Var jeg sur? De kan mærkes og er tydelige
Disse dage har vi jo alle 
Hvor vi er lidt stumme og nedtrykt
Det vi bider mærke i er andre irriterende ting
og os selv 
Sender spørgsmål afsted og ser os selv i spejlet 
og tænker:
Jeg har set slidt ud på denne slidte dag i mit slidte tøj 
men det er okay
det er faktisk helt okay
det er okay ikke at være okay

Ingen kommentarer:

Send en kommentar