23. maj 2016

Den gyldne trappe



Der er en trappe fra jorden til himlen
Der er utællelige trin
De kan være korte, høje, lange, dybe, skæve, farlige og lyse
Sommetider kommer der forgreninger, så du kan vælge imellem flere veje op til riget
Valgmuligheder
Det kan enten udvikles til en omvej eller en gennemskydning mellem skyernes mælkehvide molekyler
Vi træffer selv valget, så vi står til ansvar
Jeg er vant til at tilgive på grund af fejltagelser
Tilgiv mig for mine synder og laster
Tilgiv mig for at have valgt forkert
Tilgiv mig for ikke at have lyttet
Tilgiv mig for at sige for meget tilgiv mig
Hvem lytter? Spørgsmålet er om jeg kan tilgive mig selv
For at have redet således
For at have begået disse aktioner
For at have handlet og gjort bod
Men så kigger jeg tilbage og ser hvor højt jeg er nået op ad den gyldne trappe
De eneste gange du må kigge tilbage er for at se, hvad du har opnået
Det gjorde jeg
Min gave til mig selv er at tilgive mig selv og fortsætte rejsen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar