9. maj 2016

Sammen bygger vi broer


Du rører flammerne med dine fingre
Vi ligger på stranden
min indre stemme nynner takterne til vores melodi
og pludselig summer du højlydt vores melodi 
vores melodi
vores lyriske digt
Du lægger armen bag min nakke
der passer den perfekt
Det er lige på randen til sommer 
min top afslører at det er køligt
Du folder din jakke ud på mig
det bedste tæppe som dufter af dig
Nær os står sandslottet vi byggede tidligere
der er en voldgrav med broer
Du spørger om jeg vil fodres med tranebær
uden svar propper du dem allerede i mig
Jeg tænker tilbage på i går som var en dårlig dag
du ringede og fik pigerne til at komme over
og planlagde i dag med mig 
Du har helt sikkert med vilje taget trøjen på jeg gav dig 
den klæder dig også voldsomt meget
Højtaleren afspiller nu Lana Del Rey
endnu et af dine tricks 
Du fedter 
og jeg er en sucker for det
men sådan er du bare som person
Jeg lukker øjnene og beder et tak
Jeg åbner dem igen
mine jordbrune øjne bygger usynlige kanaler til dine lyseblå oceanske
Du tog din pegefinger og stødte den mod min
vi dannede en bro
Nu kan dine bakterier gå over til mig sagde du
Står du ikke med en hær spurgte jeg
Mine parader er alle brudt ned svarede du
Jeg fletter alle mine fingre ind i dine
Du svarede ved at gøre igen og trække mig ind til dig
et kys på panden

Du fik mig til at bygge broer og ikke vægge 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar