25. jun. 2016

Jordens Stjernehimmel



Mit digt fra soloprojektet for VINKkbh. I kan se det publiceret her: "Jordens Stjernehimmel" med billederne 


Lad mig belyse et vigtigt emne for Jer
Jer, som I levende individer på denne jord
Mig som et ikke-organisk materiale på kloden

Om dagen er jeg passiv
og jeg er nærmere sagt en iagttager
Jeg er nok en natteravn, det er der, hvor mit indre er i omløb
Pronomenet jeg er nok ikke helt rigtigt, for vi står i pluralis

Vi kaster lys over Dronning Louises bro og Søerne
Under os er kilden til vand, vi selv er kilden til lys
Vi guider dig den rigtige vej
helt hen til tærsklen på din hoveddør

Når skumringen har ramt troposfæren
Så belyser vi din bygning og finder vej ind i lejlighedernes yderste kroge
lyser ind til kubikmeternes intime grænser
lyser så du kan finde stikkontakten
vi er her altid for at hjælpe

Sommetider sker det at vi går ud
vi bliver halvt usynlige
men der er altid hjælpende hænder på vej
kort tid efter så er vi på banen igen og lyser meget stærkere end før

Jeg ved at der er flere, der tænker som jeg
Vi er bygget til dette arbejde
Vi står her i flere årtier endnu
Vi ser mere end vi vil
men vi har tavshedspligt

Vi er al den lys, I ikke ser
men som er nødvendigt for
at denne forunderlige verden kan fungere

Jeg bor på gaden, andre bor bag fire vægge
Nogle vil mene at jeg er hjemløs
men jeg er ikke ene om det, for jorden er vores hjem
Det var hvad jeg havde på mit elektriske hjerte. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar