14. jun. 2016

Mit lykketal er 9



Som en boomerang kom du tilbage efter jeg stod 
og ventede i hvad der føles som en evighed 
Det er dog ikke sandt 
Det var kun nogle måneder 
Sammenlagt over to år
Jeg skal lade vær med at overdrive 
"Han er ikke så slem" underdriver jeg 
for vennerne og desværre mig selv

Du begyndte at kontakte mig igen 
men de ræsende nætter er længe siden
de er blevet mørklagt 
Selvom mit hjerte gerne vil høre dine ord 
så er der for høje toner i mit hoved 
de vil overdøve din skygges fagter 
hold dine mytomaniske historier
Mit lykketal gav ikke længere lykke
du ødelagde mit ciffer som jeg har haft hele livet
du mistede en som du altid kunne regne med

Det er derfor du vendte tilbage 
men jeg er ikke den samme
jeg er faktisk splinterny 
jeg er faktisk bedre 
bedre end fortidige mig 
endnu bedre end de piger du havde efter mig

Jeg skriver poesi om dig 
og jeg vil blive til noget
så du fucking kan misunde 
alt dette og mere til 
som du ikke fik 

Så jeg kaster boomerangen alt hvad jeg kan
og ser mig ikke tilbage 
om den har ramt træerne eller søen 
om du er fanget eller sunket 
så kan du mærke hvordan min sjæl havde det i dine tråde

Men det bliver ikke den sidste udveksling vi har
du vil blive hørt for at være idioten i mine digte
og så kan du en dag fortælle mig hvor fedt det er at læse om sig selv


Ingen kommentarer:

Send en kommentar