18. jul. 2016

Friske dråber



Mor siger at jeg har en glød når det har regnet.
Det vil sige når jeg har været ude i det dårlige vejr og mit udseende er blevet påvirket.
Så siger hun at der er denne glød, som får mit ansigt til at stråle tre takter, opløfte mig ansigt og glitre mine øjne.
Har I prøvet at kigge ind i et hult træ og det eneste I finder er mørke og spindelvæv?
Sådan er det at kigge i mine øjne. De er mørke og føler så meget som tomheden.
Men mor påstår, at jeg er smuk og undrer sig ikke over, hvis min fremtidige mand søger ly 
under min paraply fordi han kunne mærke min udstråling 
Jeg tvivler. Jeg går altid med min paraply lavt, fordi jeg er for doven til at holde den højt.
Hun hentyder til at jeg godt kan lide når regnen rammer mit ansigt og vasker make-uppen af og frigør porrerne og de friske dråber rammer som skønhedsdråber
Jeg tænker kun imod her, fordi regn er beskidt vand, fordi skyerne er forurenet af de gasser vi afsender. Igen skal jeg være negativ og såkaldt pessimist.
Set bort fra alt det, så er det meget sødt sagt moder.
Måske er du digter og har givet det videre til mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar