15. aug. 2016

En by for os to



Jeg har gemt noget 
Noget ligger i mit sølvskab
under et orange silketørklæde
Det er en lille skrøbelig skrue i sølv 

Den er ikke blevet brugt
Endnu 
endnu er et stærkt adverbium
Det kan betyde så meget i forskellige kontekster
her udtrykker det som noget ønsket der skal indtræffe

Jeg har drømt om en særlig årsag til anvendelsen 
og så kom du ind i billedet
eller du kom ind i mit liv 
eller du kom faktisk ind på skolen

Med smukke ord hæver du mig over skyerne 
du er som en brilliant multivitaminpille 
skinnende, solklar og sund for mit jeg

Jeg bygger en by for os to
en by af selv-skrabet krystaller og kunst
og udseende som indretningen af en katolsk kirke bare på byens ydreside
Sølvskruen er det sidste og vigtigste materiale 

Skruen har fulgt med mig så længe
jeg kan godt lide det gammeldags i et miks med det moderne 
derfor har jeg tilføjet skyskrabere og små søde hytter 
ved hvert hjørne vil der være sand og palmer 
en masse grønne parker til picnic og rooftops til at nå himlen
en sammenblanding af alt det gode 

Vores forhold er et kryddermix af det traditionelle og modernistiske 
Vi passer godt til byen 
Vi passer godt på hinanden
Vi passer godt sammen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar